heart

ZORGGROEP VITEZ: WAAR EEN HUIS EEN THUIS IS

Wij zijn er om de juiste zorg te bieden die aansluit op de behoeften van de bewoner en die voldoet aan de algemeen geldende vereisten van deze zorg. Kwaliteitswaarborging vinden wij daarom erg belangrijk.

Kwaliteitsrapport

Om de kwaliteit van de zorg te waarborgen, stellen wij jaarlijks een kwaliteitsrapport op. Met de kwaliteit van onze zorg benadrukken wij de regie die bewoners over hun leven hebben en de zorg die wij bieden, die bijdraagt aan de kwaliteit van hun bestaan. Het bepalen van de kwaliteit van deze zorg is belangrijk om verdere verbetering in onze dienstverlening te waarborgen.

Het kwaliteitsrapport verbindt de ervaringen van drie bouwstenen waar het kwaliteitskader op berust.

De drie bouwstenen zijn

  1. Waarborgen van een verzorgd proces rond de individuele bewoner; daartoe in dialoog vaststellen welke ondersteuning nodig is, alert zijn op gezondheidsrisico’s en op de kwaliteit van bestaan.
  2. Uit onderzoek naar de ervaringen van bewoners leren: we stellen een overzicht op van de inzichten van dit onderzoek en werken samen met de cliëntenraad om belangrijke verbeteracties te bepalen.
  3. Waarborgen van kritische zelfreflectie door teams: teams reflecteren op hun praktijk in relatie tot de organisatie en evalueren hoe het zorgproces voor bewoners verloopt en wat er verbeterd kan worden.

In het kwaliteitsrapport beschrijven we wat er goed gaat en vooral wat we kunnen verbeteren binnen onze organisatie. Het kwaliteitsrapport en de bewonersversie zijn te vinden onder downloads.

ISO 9001 gecertificeerd
Zorggroep Vitez is ISO 9001:2015 gecertificeerd.
Na een grondige evaluatie van ons kwaliteitsmanagementsysteem, kunnen wij zeggen dat wij volledig voldoen aan alle gestelde criteria.

 

Klachten?

Bij het verlenen van goede zorg hoort een goede omgang met (signalen van) onvrede over onze zorg of diensten. Wanneer er sprake is van onvrede worden deze met de persoonlijk begeleide of coördinator besproken. Met hen wordt gekeken naar een passende oplossing. Wanneer de persoonlijk begeleider of de coördinator en u niet tot een oplossing kunnen komen, kan de klacht worden opgelegd aan de Manager Zorg. Onze bestuurders staan daarnaast klaar om een klacht op te pakken wanneer deze niet afgehandeld kan worden.

Indien er geen passende oplossing kan worden gevonden, kunnen verdere vragen of klachten voorgelegd worden aan de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Quasir.

Contact opnemen met Quasir kan via:

telefoonnummer: 06-48 44 55 38
Emailadres: bemiddeling@quasir.nl

ONAFHANKELIJKE VERTROUWENSPERSOON WET ZORG EN DWANG

Per 1 januari 2020 hebben alle bewoners van de zorginstelling recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon wet zorg en dwang. Binnen regio Drenthe is Quasir door de Zorgkantoren aangewezen als vertrouwenspersoon. Bewoners kunnen bij hen terecht bij vragen en klachten omtrent onvrijwillige zorg.

QUASIR
Onze vaste contactpersoon bij Quasir is Ingrid de Jager. Zij komt vier keer per jaar bij onze zorggroep op bezoek. Op werkdagen is zij telefonisch bereikbaar. Daarnaast is zij ook bereikbaar via de mail.

06 82517952 of 085-4874012 (algemeen nummer)
ingriddejager@quasir.nl of cvp@quasir.nl (algemene mail)

Daarnaast is het ook mogelijk om Ingrid aan te spreken wanneer zij aanwezig is bij onze zorggroep.

WANNEER KAN INGRID HELPEN?

  • Moet je iets wat je niet wilt?
  • Wil je iets wat je niet mag?

INGRID PRAAT IN VERTROUWEN OVER JE PROBLEEM. ZE KAN JE HELPEN BIJ:

  • Het zoeken naar een oplossing.
  • Een gesprek met je begeleider over uw probleem.
  • Het schrijven van brieven of mails.

Indien iemand volgens de Wet zorg en dwang onvrijwillige hulp ontvangt, bestaat er vanaf 1 januari 2020 het recht om als bewoner/wettelijk vertegenwoordiger desgewenst ondersteuning te krijgen van een cliëntenvertrouwenspersoon Wzd. De bewonersvertrouwenspersoon Wzd is onafhankelijk en staat naast de bewoner.

ONAFHANKELIJKE GESCHILLENCOMMISSIE

Mocht er geen oplossing gevonden kunnen worden, dan is het mogelijk om doorverwezen te worden naar een onafhankelijke geschillencommissie.

Geschillencommissie

Downloads

Klachtenregeling Zorggroep Vitez
Algemene voorwaarden
Privacy beleid Vitez
Flyer klachtenfunctionaris en vertrouwenspersoon
Kwaliteitsrapport 2022
Kwaliteitsrapport 2022 (Cliënt versie)

blad-contactblok

WIJ ZIEN MOGELIJKHEDEN EN DENKEN IN OPLOSSINGEN!

Een mens is nooit in een hokje te plaatsen: want iedereen is immers uniek. Wij vinden het dan ook heel belangrijk om zorg op maat te bieden. Zoek je informatie ergens over, of heb je een andere vraag?

We helpen je graag. Je kunt ons per telefoon of email bereiken. Net wat voor jou het beste voelt.